新东方网>英语>英语学习>英语阅读>双语新闻>时政热点>正文

双语:脸书麻烦不断、英国脱欧导致全球股市下跌

2018-03-21 09:43

来源:cnn

作者:

  Many global stocks were sharply lower in Monday’s trading over continuing fears of a trade war, Brexit, an upcoming U.S. Federal Reserve meeting, and trouble with Facebook.

  由于对贸易战,英国脱欧,即将召开的美联储会议以及脸书麻烦的担忧,周一全球多支股票交易后大跌。

  The Dow Jones Industrial Average and Standard & Poors-500 were both down more than one and a half percent while the tech-heavy NASDAQ was off more than 2 percent.

  道琼斯工业平均指数和标准普尔500指数均下跌超过1.5%,而科技股重压的纳斯达克指数下跌超过2%。

  European markets also dropped over news of a possible deal for Britain’s total exit from the European Union.

  欧洲市场同样因为英国可能全面脱欧的协议而下跌。

  President Trump’s efforts to raise tariffs on steel and aluminum imports to the U.S. are raising concerns of a trade war, and that makes investors nervous.

  特朗普总统在提高美国钢铁和铝进口关税的方面做出的努力引起了人们对贸易战的担忧,这让投资者感到不安。

  Also Monday, reports emerged that a data company associated with the Trump campaign and working for tech giant Facebook improperly gained access to information on tens of millions of users.

  同样在周一,有报告浮出水面称,和特朗普竞选有关且服务于科技巨头脸书的数据公司非法获取数千万用户信息。

  The price of Facebook shares plummeted 7 percent Monday, shaking up tech stocks in general.

  Facebook股价周一暴跌7%,震荡了整个科技股。

猜你喜欢

  • 听力
  • 口语
  • 阅读
  • 娱乐
  • 词汇
  • 写作

            版权及免责声明

            凡本网注明"稿件来源:新东方"的所有文字、图片和音视频稿件,版权均属新东方教育科技集团(含本网和新东方网) 所有,任何媒体、网站或个人未经本网协议授权不得转载、链接、转贴或以其他任何方式复制、发表。已经本网协议授权的媒体、网站,在下载使用时必须注明"稿件来源:新东方",违者本网将依法追究法律责任。

            本网未注明"稿件来源:新东方"的文/图等稿件均为转载稿,本网转载仅基于传递更多信息之目的,并不意味着赞同转载稿的观点或证实其内容的真实性。如其他媒体、网站或个人从本网下载使用,必须保留本网注明的"稿件来源",并自负版权等法律责任。如擅自篡改为"稿件来源:新东方",本网将依法追究法律责任。

            如本网转载稿涉及版权等问题,请作者见稿后在两周内速来电与新东方网联系,电话:010-60908555。

            热搜关键词