新东方网>英语>英语学习>职场英语>职场百科>正文

报告:95后平均7个月就离职 10条辞职的理由(双语)

2018-08-09 13:41

来源:新东方网

作者:

  根据领英发布的“第一份工作趋势洞察”,第一份工作往往不是职场人的理想工作,平均在职时间呈现出随代际显著递减的趋势。70后的第一份工作平均超过4年才换,80后则是3年半,而90后骤减到19个月,95后更是仅仅在职7个月就选择了辞职。你第一份工作是多长时间?

报告:95后平均7个月就离职 10条辞职的理由

  If you’ve been questioning your current role and feel it’s time to make a move, here are 10 reasons other people are quitting and why you should, too:

  如果你一直以来总在质疑自己现在的职位,感觉是时候做出改变了,那么以下10条他人辞职的理由,也可以作为你应该辞职的考虑:

  1. You desire more opportunities for career advancement.

  你渴望更大的职场上升空间。

  According to LinkedIn’s Exit Mobility Survey, one of the top three reasons employees leave their jobs is the desire for greater opportunities for advancement.

  根据领英网关于辞职流动人士的调研,三大辞职理由之一就是渴望更大的职场上升空间。

  2. You want an improved work/life balance.

  你想要更好地平衡工作和生活。

  Do you feel burned out from work or that there’s not enough time in the day to pursue your other passions? Research shows 80 percent of employees desire more flexible work options.

  你会觉得工作后筋疲力尽或者一天中没有足够时间追求其他的爱好么?研究显示80%的员工渴望更灵活的工作选择。

  3. You feel your skills are untapped.

  你觉得自己的技能没有用武之地。

  Have you realized you might be overqualified for your current position? According to a study by Lee Hecht Harrison, 62 percent of workers feel underutilized in their jobs.

  你有没有觉得自己做现在的工作绰绰有余?根据李·希特·哈里森的一项研究,62%的工作人士感觉自己的技能没能在工作中被充分利用。

  4. You want to learn and grow professionally.

  你想要向着职业化的方向学习和成长。

  Does it feel like you’ve hit a dead end in your current position? More learning opportunities is cited as one of the top five factors in seeking or considering a new job, according to LinkedIn.

  你会觉得自己在现在的职位走到了死胡同么?更多的学习机会被引证为寻找或者考虑新工作的五大因素之一。

  5. You desire better compensation and benefits.

  你想要更好的薪酬福利。

  Many professionals feel they aren’t getting paid their worth. In fact, better compensation and benefits is the second most important factor when people look for new jobs, according to LinkedIn.

  许多职场人士觉得自己值得更好的待遇。实际上,据领英网显示,更好的薪资福利是人们找新工作的第二大重要因素。

猜你喜欢

  • 听力
  • 口语
  • 阅读
  • 娱乐
  • 词汇
  • 写作

            版权及免责声明

            凡本网注明"稿件来源:新东方"的所有文字、图片和音视频稿件,版权均属新东方教育科技集团(含本网和新东方网) 所有,任何媒体、网站或个人未经本网协议授权不得转载、链接、转贴或以其他任何方式复制、发表。已经本网协议授权的媒体、网站,在下载使用时必须注明"稿件来源:新东方",违者本网将依法追究法律责任。

            本网未注明"稿件来源:新东方"的文/图等稿件均为转载稿,本网转载仅基于传递更多信息之目的,并不意味着赞同转载稿的观点或证实其内容的真实性。如其他媒体、网站或个人从本网下载使用,必须保留本网注明的"稿件来源",并自负版权等法律责任。如擅自篡改为"稿件来源:新东方",本网将依法追究法律责任。

            如本网转载稿涉及版权等问题,请作者见稿后在两周内速来电与新东方网联系,电话:010-60908555。

            热搜关键词