新东方网>英语>英语学习>行业英语>旅游英语>正文

第一次去欧洲的10个不能错过的景点

2015-03-27 11:01

来源:En8848

作者:

  去欧洲旅行也许是很多旅游达人的梦想,但是如果给你一个机会去欧洲旅行,你知道去哪个地方才能让你大饱眼福吗?对于很多旅游菜鸟而言,脑子里肯定是一片空白。But,nevermind,下面这篇文章将会为你推荐10个你不能错过的欧洲景点。

  We've come a long way since the emergence of the 17th-century 'Grand Tour,' when the wealthy (mostly Brits) finishedtheir education with a real year in the world, learning to fence in Paris, studying art in Florence,climbing the Swiss Alps, and complaining about the service in Athens.

  自从17世纪的“欧洲游”出现之后到现在已经有很长一段时间了,那个时候的富人(主要是英国人)花费一年的时间在世界各地来完成他们的学业。他们在巴黎学习剑术,在佛罗伦萨学习艺术,也会在瑞士阿尔卑斯山学习登山术,还会到雅典去抱怨那里的服务不好。

  Over time, the first-timer traveler's trails across Europe have swayed back'n'forth, with changesushered in by the advent of trains, Mark Twain,is't he dead?' jokes, and the rising or falling of anIron Curtain or two.

  随着时间的推移,火车的出现改变了之前菜鸟旅行者的欧洲旅行的踪迹。马克.吐温,他死了吗?开玩笑,铁幕是升起还是降下了呢,还是在半开半闭状态之间呢?

  So, what is the 'Grand Tour' version of today? The Lonely Planet Discover Europe guide has onethat gives a wide-eyed first-timer the 10 best of Europe's cities in three weeks. (Of course, it's OKto take longer.)

  那么,今日版的”欧洲游”是什么呢?《孤独星球发现之旅之欧洲行》这本书有一章节给出一个旅游菜鸟在三周内如何走完10个欧洲最好城市的攻略。(当然啦,时间长点也没关系)

  LONDON

  伦敦

  Two days isn't a huge amount of time in a city with so much to do but you should still be able tosee highlights like the Tower, Tate Modern, Big Ben and Buckingham Palace as well as attend aWest End theatre show and enjoy the ethnic eateries of the East End.

  在一个有很多可以游玩的的城市里待两天,时间不算多,但是仍然可以看到这个城市里的标志性建筑,比如说伦敦塔、泰特现代美术馆、大本钟以及白金汉宫,你还可以到戏剧中心伦敦西区的戏剧院观看一场戏剧表演,到伦敦东区去享受一顿地道英国传统美食。

  PARIS

  巴黎

  A high-speed Channel Tunnel train takes you to the sights in Paris. Overlooking the avenues fromthe Arc de Triomphe, seeing the Louvre or Versailles and a beautiful church or two is the least youcan do. Try lively Montmartre for dinner.

  高速的海峡隧道火车带你领略巴黎的风光。从凯旋门上俯瞰四面八方的街道,你可以看到罗浮宫或者是凡尔纳城,至少你还能看到一到两座美丽的教堂。到到热闹的蒙马特去吃晚饭也许是一个不错的选择。

  BARCELONA

  巴塞罗那

  An overnight ride of the rails and you’re at your next stop, colourful Barcelona, where the organicModernista architecture and Gaudí’s Sagrada Familia will wow you. Don’t miss the Catalan cooking.Your first flight of the trip moves you along to…

  火车奔驰一夜之后你就到达下一站,有着魔幻色彩的巴塞罗那。巴塞罗那有着众多现代主义建筑以及高迪设计的圣家大教堂绝对会让你赞叹不已。千万不要错过加泰罗尼亚的美食。参观完美妙的巴塞罗那,你就要登上整个旅程中的第一班飞机,它即将带你走进……

  ROME

  罗马

  The Eternal City; they say a lifetime isn’t enough to know it. During two days sightseeing in Rome,choose from among the monumental attractions of the Colosseum, Vatican City, Pantheon,Spanish Steps and the Trevi Fountain. Evenings you’ll be eating out in the centro storico andTrastevere.

  罗马有着不朽之城的称号,人们说,用尽一生都无法完全读懂它的内涵。在为期两天的罗马观光之旅中,只能从罗马圆形大剧场中挑选一些较为不朽的景点来参观了,像梵蒂冈城、 万神殿、罗马西班牙广场以及特莱维喷泉。晚上,你可以在古城区和特拉斯特维莱区遍尝美食。

  VIENNA

  维也纳

  Overnight on the train to the imperial city of Vienna (which 'waits for you' according to Billy Joel),where you’ll linger in a coffee house, watch the Lipizzaner stallions, wander the pedestrian shoppingstreets and see a performance at the Staatsoper.

  坐一夜火车,到达宏伟的维也纳城(来自著名美国音乐比利•乔尔“等待你”)。在那里,你可以点一杯咖啡在咖啡馆里观看利比扎马,在步行街闲逛购物,在维也纳国家歌剧院观看表演。(原文来自 lonelyplanet)

  去欧洲旅行也许是很多旅游达人的梦想,但是如果给你一个机会去欧洲旅行,你知道去哪个地方才能让你大饱眼福吗?对于很多旅游菜鸟而言,脑子里肯定是一片空白。But,nevermind,下面这篇文章将会为你推荐10个你不能错过的欧洲景点。

  BUDAPEST

  布达佩斯

  Just three hours away, Budapest also has a lively cafe culture, plus a vibrant mix of old and new.Be sure to visit Castle Hill and take a soak in one of the city’s thermal baths.

  只需三个小时的路程,就能到布达佩斯,这个城市同样有着充满生机的咖啡文化,新旧文化的融合增加了这座城市的韵味。到这里千万别忘了去参观城堡丘,然后在这个城市找个浴场冲个热水澡。

猜你喜欢

  • 听力
  • 口语
  • 阅读
  • 娱乐
  • 词汇
  • 写作

            版权及免责声明

            凡本网注明"稿件来源:新东方"的所有文字、图片和音视频稿件,版权均属新东方教育科技集团(含本网和新东方网) 所有,任何媒体、网站或个人未经本网协议授权不得转载、链接、转贴或以其他任何方式复制、发表。已经本网协议授权的媒体、网站,在下载使用时必须注明"稿件来源:新东方",违者本网将依法追究法律责任。

            本网未注明"稿件来源:新东方"的文/图等稿件均为转载稿,本网转载仅基于传递更多信息之目的,并不意味着赞同转载稿的观点或证实其内容的真实性。如其他媒体、网站或个人从本网下载使用,必须保留本网注明的"稿件来源",并自负版权等法律责任。如擅自篡改为"稿件来源:新东方",本网将依法追究法律责任。

            如本网转载稿涉及版权等问题,请作者见稿后在两周内速来电与新东方网联系,电话:010-60908555。

            热搜关键词